In English

30 juni, 2014

Sentors marknadschef skriver debattartikel om Click Fraud

Idag skriver Sentors marknadschef Tomas Wahlstedt en debattartikel om hotet från Click Fraud i Dagens Media. I den riktas kängor mot annonsnätverk som inte gör tillräckligt för att stoppa attackerna, men också mot mediabolagen som måste börja tala om problemet med sina kunder.

När allt större del av webbtrafiken är rent maskinell och utgörs av botar programmerade för att klicka på digitala annonser, så får ovetande annonsörer betala priset för falska visningar och klick som aldrig kommer ge något värde tillbaka.

Som annonsör kan det vara svårt att upptäcka att man är drabbad eftersom annonseringen ofta hanteras av en annan part, därför finns det all anledning för beslutsfattare att börja ställa frågor kring Click Fraud för att säkerställa att ens marknadsinvesteringar inte kastas i sjön.

Läs hela artikeln här!

Kontakta oss

Vi erbjuder flera kontaktvägar och återkopplar så snart som möjligt. Har du känslig information ber vi dig att maila krypterat.